23 november 2011

Sovrumspiff och bloggfrånvaro

Ser att många av er pysslar för fullt nu inför första advent, mysigt att se!
Här lyser julstämningen med sin frånvaro om jag ska vara riktigt ärlig. Grannarna här runtomkring är mer ute och fixar i trädgårdarna än julpysslar märker jag. Gårdagens strålande sol med många plusgrader lockade ut även mig för en runda i rabatterna. Två stora körsbärsträd på vägen mot lillemans (yngste sonen) skola blommar hejdlöst, vilket jag förresten hörde på TV att det inte alls är bra, då de växter som luras att tro att det är vår nu och därför blommar, inte kommer att blomma till våren.    
Jag njuter av att frosten lyser med sin frånvaro, men jag vill ju ha massor av vårblommor också!

En ofrivillig bloggpaus beror på att kroppen sagt nej till datorsittande. Jag har även varit med dottern i Ängelholm där vi träffat en av hennes kirurger då hon inte blivit bättre efter sin ryggoperation. Vill finnas till hands för henne då hon har väldigt ont och dessutom provar ut ny medicin som har en del tråkiga biverkningar.
Känner mig rätt arg faktiskt, blir tokig på gnäll över småsaker!
Hör jag någon gnälla i kön på affären har jag bara lust att skrika , SLUTA GNÄLL FÖR F....N!!!
Är sååå hemskt att se sitt barn lida och inte kunna göra ett skit förutom att tyst ligga och hålla om.
Inatt låg vi så fram till småtimmarna och nu sover hon. Jag hoppas att den här dagen ska bli mindre smärtsam för henne. Det här blev ett ovanligt personligt inlägg, jag hade bestämt att den här bloggen bara skulle innehålla inredning och en feel good känsla, men att bara skriva glatt och glättigt tar emot just nu.
Lovar att det inte ska bli någon vana!

Jag har i alla fall börjat piffat lite i sovrummet, Förhoppningsvis blir det snart klart.


Pallen som lilleman snickrade ihop en kreativ sommardag kom till användning som sängbord!

Nedan ett litet projekt som jag visar när det är färdigt...


Ta hand om er!
Kram

8 kommentarer:

Vintage House sa...

Hej
Men fy så tråkigt för er och så otroligt jobbigt det måste vara.
Hoppas det kommer finnas en lösning.
vackra bilder från sovrummet..
TA hand om ER
Den varmaste kramen till er alla.
sandra

Mjuka sa...

Så fina bilder från sovrummet! Åh blir helt till mig:-)
Kram Malin

Mjuka sa...

Förstår att du behöver vara nära de dina och finnas till hands. Allting har sin tid. Livet kommer i mellan ibland. hoppas att det blir bättre snart vännen!
Kram Malin

Mormorsglamour- pyssel och inredning sa...

Jag tycker att en blogg blir mer personlig om man delar med sig av allt som händer i livet. Ett liv utan motgångar finns inte hos någon. Förstår din frustration över smågnäll och hoppas att dottern din snart blir bättre. Det finns inget mer hjärtskärande än att se sina egna barn må dåligt. Kram
Helena

Anonym sa...

Förstår dig fullt ut! Ibland måste man verkligen bara stänga av allt annat än det som är viktigast, dvs familjen! Men jag måste erkänna att jag saknat dina kreativa inlägg:-).
Hoppas verkligen att läkarna kan hitta på något som funkar för din dotter, känner verkligen med er!
I dag har jag haft en dag på soffan, trött efter en heldagsutflykt igår. Efter mitt lilla besök in i den berömda väggen så tar orken slut mycket fortare än förr! Skall i alla fall försöka klämma fram ett litet kort inlägg nu, har nämligen hittat en kul grej i trädgården som fått komma in i huset...
Må så gott och största kramen till er båda!! /Susanne

Millan sa...

Tråkigt när det blir så här, förstår känslan av maktlöshet det finns inget värre än att se sina barn lida oavsett vad det är.
Det där med att skriva glada inlägg funkar inte för mig heller om jag inte är på humör för det, kan inte skriva om glädjen över en blomma när inte hjärnan eller själen kan dela orden som jag skriver, därav de långa uppehållen i min blogg.

Säger som du ta hand om er!
många kramar

TrädgårdsPrinsessan - Annika sa...

Åh, så jobbigt att se sitt barn må så dåligt och gå igenom allt det jobbiga du beskriver. Hur tungt det måste vara att känna maktlösheten. Förstår irritationen på vanligt "vardagsgnäll". Men skönt för henne att känna ditt stöd och att du finns där vid hennes sida. Hoppas det blir bättre riktigt snart och att ni ändå fortsätter att hitta ljuspunkterna, som ju trots allt finns där även om de är svårare att se ibland.

Kram,
Annika

Gardenhouse sa...

Så jobbigt för dottern, hoppas verkligen operationen blir bra och att medicinerna kommer till sin rätt med så få biverkningar som möjligt. Tur hon har dig som finns vid hennes sida! Förstår verkligen att du har svårt för gnäll om oväsentligheter...

Vad bra att du numera får tag på gårdskött på nära håll, det är ju så man vill ha det ;) Nyttigt och miljövänligt!

Önskar all lycka,
Kram Sussi