18 november 2011

Diy med fårskinn!

Fick en idé som jag var tvungen att testa när jag fikade igår kväll!
Vi har ju en hel del vackra fårskinn hos oss, samt en del ull som jag gärna pysslar med, men jag får inte nog av fårskinn helt enkelt!
Jag tog ett av skinnen och la det på kopiatorn och skrev ut en sida och det blev riktigt fint! Testade ett annat skinn med i en annan färg också med samma fina resultat.
Gjorde lite pyssel av papperna som jag blev riktigt nöjd med, och snabbt och enkelt gick det som jag gillar!


Små ljuslyktor som jag limmade ihop med vanligt papperslim, sätter man en liten ljuslykta inuti behöver man ju inte oroa sig för att den ska börja brinna.
Lilla vasen är en konservburk som jag bara tejpade fast papperet på.


Slog in ett paket som jag gjorde en liten adresslapp till.
Med lite styvare papper blir det fina större kort med!


Till sist en servettring där jag tog lite grövre papper som jag häftade ihop baktill med häftapparat, sedan limmade jag på en bit "fårskinnspapper" med vanligt papperslim.


De små lyktorna lyser riktigt vackert och kommer nog att användas flitigt!
En härlig fredag önskar jag er!!

13 kommentarer:

Bibbi sa...

Men du va läckert! Hade inte tänkt tanken ens... Visar ju vem av oss som är mest kreativ;-P
Hoppas ni får en härlig helg!
Hälsa familjen
Kramar

Vardaxlyx sa...

Jätte fina lyktor =) Önskar dig en kanon trevlig fredag och en helg!

Anonym sa...

Jisses kvinna vad påhittig du är! Att bara komma på tanken... Snyggt.
Pysslade lite själv med gamla rester från en fårskinnskappa i går, ett hjärta till skafferidörren. Bild kommer när jag fått över den till datorn...
Så kul att höra att det finns förutsättningar inom familjen till ett nybygge:-)
Ha en riktigt go helg!
Kram, kram
Susanne

Milla sa...

Vilken underbar idé!
Vackert och ett sånt naturligt intryck det gav. Den idén lånar jag gärna.
Ha en fin fredagskväll. Kram Milla

Mjuka sa...

Superläckert!! Helt underbart! Tänk jag använder photoscape hela tiden, men har inte hittat den ramen. Nu skall jag gå in och kolla. Tack för att du delade med dig vännen!
Mys fredag!
Kram Malin

Johanna Stålros sa...

Toppenide!!! Blev jättefint! Önskar dig en jättefin helg. Kram Johanna

saravillfara sa...

Men, vad påhittigt! Får en att börja fundera på vad mer man kan lägga på kopiatorn... :)
Jättesött med kottarna också!

Vintage House sa...

Hej
vilka härliga idéer du har och så läckra bildre....
ha nu en riktigt skön helg
kram
sandra

Lena sa...

Tack fina du för den underbara idén. I morgon är det jag som lägger mina skinn i kopiatorn!

Kramar

Norr om Köpenhamn sa...

Du är en stjärna på att komma på fiffiga idéer :o) Att stoppa skinnet i kopiatorn hade jag aldrig själv kommit på...hihi, men gud så läckert det blev!

Så skönt att du har möjligheten att jobba hemifrån. Det gjorde jag också för några år sedan då jag hade eget företag. Hoppas kunna göra det igen på halvtid till sommaren, då vi startar upp min butik ;o)
Synd att du inte har nån keramikverkstad nu. Du är säkert superduktig! Hoppas att du får chansen igen att syssla med det.

Ha en fortsatt skön o mysig helg vännen :o)
Kram
Ulrika

Gardenhouse sa...

Lika inspirerande här som vanligt!
Vackert och påhittigt gjort...
Har du egna får?
Önskar en fin fortsättning på helgen!
Kram Sussi

Högagärde sa...

Så smart du är.......Det var ju dessutom väldigt, väldigt snyggt.

Millan sa...

Häftigt!
En riktigt bra ide´.
Kram