13 november 2011

Jag kapitulerar! It starting to feel like christmas

Då i princip alla bloggar jag läser skriver om jul och advent, och det spelas julmusik här på morgnarna ger jag mig, det börjar kännas att advent närmar sig..
Vi har lite fullt upp här idag med korv- och godistillverkning, så jag bjuder på några gamla bilder på lykttips om ni är pysselsugna!
Ni får ursäkta den usla bildkvalitén, jag har kopierat bilderna från min första blogg, så några kanske känner igen dem!








Busenkel och snabb att göra! En burk svampas med vanlig vit akrylfärg, väggfärg eller liknande. Måla dit några snöflingor t.ex. Bind runt en ståltråd och fäst för upphängning. Trä pärlor på en till bit tråd och tvinna runt. På slutet av tråden har jag fäst hjärtprismor.
En keramikängel och en grankvist får avsluta det hela, ta det ni har!
Hoppas ni får en härlig söndag, kikar in till er ikväll!
Kram!




2 kommentarer:

Vintage House sa...

Hej
Så härliga bilder och man kan inte mer än inspireras av alla julting:)
ha en fortsatt mysig farsdag!
kram
sandra

Bibbi sa...

Ha, du är ju värre än jag och folk klagar på mig! Men det är ju bara SÅ underbart att det snart är advent:-)
Men inte stackarn har jag plockat fram mer än musik och doftljusen... ok, en amaryllis har fått flytta in...:-P
Pussen!