7 november 2011

Favoriter i köket

Många bloggar just nu om sina favoriter i köket som är temat på Fabriken. Jag har inte gått med där men tänkte att jag ändå skulle visa några av mina favoriter.
 Jag tyckte mycket mer om köket i vårt gamla hus, men med små medel har vi ändå lyckats få det så trivsamt vi kan även här..

Besticken i trä och recepten på skåpluckorna gjorde så att luckorna fick mer "liv"!


Praktiskt, praktiskt!
Kryddor, oljor etc nära till hands!
Tänker dock måla listen under skåpet vit!


Mera kryddor, smaksatt socker och slevar och dylikt nära till hands!
Älskar de gröna kryddburkarna som jag köpte för 25 kr på loppis igår!



Köksön då vi ofta är flera i köket som lagar mat eller bakar samtidigt! Skulle inte klara mig utan den känns det som.. Dessutom perfekt för gäster att sitta på barstolarna och prata medans maten fixas.


Svarta väggen fick köket att kännas helt annorlunda. När vi köpte huset var den beige..


Favorit i repris! Stålhyllan från vårt förra hus, rymmer hur mycket som helst!!


Fler stålhyllor från vårt förra hus! Rejäla då de som stora stålhyllan användes i kylrummet då vårt förra hus var ICA-butik!
Följer garanterat med om vi flyttar någon gång!


Ha det bra vänner!

4 kommentarer:

Mjuka sa...

Fint fint! Besticken var riktigt coola!. Har du gjort dem själv?
Ha en fin dag!
Kram Malin

Anonym sa...

Underbart! Träbesticken, instämmer i ovanstående kommentar, har du gjort dem själv?? Den svarta väggen har jag redan fallit för i ett tidigare inlägg :-)
Din blogg platsar definitivt hos Fabriken!
Kram Susanne

millandante sa...

Levande... det är det första ord som dök upp i huvudet när jag såg ert fina kök. Mysigt! och besticken är ju så läckra!!
Headern är också såå fin, och jag förstår när jag läser ikapp att det är bagaren J som varit i farten igen, mums så fina!!

Anar att du är frisk igen... nu när lilleman är sjuk... ja, det är verkligen sjuktider nu...

Kram & värme

Bibbi sa...

Ser att ni gjort om ganska mycket sen vi var ner. Kul! Gillar verkligen den svarta väggen och tidningsupphängningen:-)
Å' som vanligt har du gjort fina loppisfynd;.) Du är en fena på det du. Grattis!
Kramen på dig fina!