11 november 2011

På vårt vardagsrumsbord

Tog ett par bilder på vårt bord i vardagsrummet i går kväll.
Jag älskar verkligen de handtäljda hjortarna! Köpte två stycken på en loppis och ångrar det verkligen inte! Jag har ju dessutom en försmak för hantverk, tycker sååå mycket mer om såna ting än det massproducerade. Jag kan ju bara tänka mig vilket arbete som ligger bakom täljningen..


På tal om hantverk så har vi fått hem flera nya härliga fårskinn att värma rumpan på!
Även dessa ett svenskt hantverk från AB Tranås skinnberedning, ekoskinn.
Fåren kommer från Österlen.

Hoppas ni får en skön fredakväll med mycket god mat och mys!!
Här blir det godistillverkning!
Kram!

9 kommentarer:

Min plats i solen sa...

Åh, du härliga kvinna! Det är alltid en fröjd att kika in här hos dig och njuta av dina rent magiska bilder som alltid förmedlar så mycket känsla. Perfekt start på den stundande hegen!

Jag håller med, ett riktigt hantverk får mig också full av beundran. Någon som har lagt ner hela sin själ och kärlek i att tillverka något. Imponerande!

Fårskinn är inte bara varmt för rumpan utan otroligt vackert rent inredningsmässigt tycker jag. För mig går tankarna direkt till Gotland och sköna somrar på den magiska ön. :)

Njut av en härlig helg med godistillverkning och annat skoj och tack för alla fina och ord uppmuntran hos mig. Du har ett så ofantligt stort hjärta min vän!

Kram Lotta

TrädgårdsPrinsessan - Annika sa...

Ja min första tanke var: jösses va snabb hon är! :-D Men det är uppskattat! :-)

Jättefina hjortar, tror min mamma har nåt liknande hemma. Verkligen ett fantastiskt hantverk, och helt klart skillnad från fabrikstillverkat utan känsla.

Och lammskinnen ser helmysiga ut. Vi har ett, som får vara med om lite allt möjligt i barnens lekar både ute och inne. Så det är inte jättefint nu mer. Avvaktar lite med att köpa fler ;-)

Hoppas det ordnar sig med "data-problemen" annars får du slå en signal till Markus ;-)

Trevlig helg!
Annika

Mormorsglamour- pyssel och inredning sa...

Jag kan inte annat än hålla med om hantverk. Det är så kul att ha något speciellt där man vet att någon lagt ner så många timmar och engagemang.
Desto mer jag lär mig om hantverk, desto mer uppskattar jag saker som inte är massproducerade.
Vilken himla fin blogg du har!
följer dig på bloglovin nu :)
Ha en riktigt bra helg
/
Helena

Millan sa...

Så där nu har jag med hittat hit, har läst neråt bland dina inlägg, kul läsning.

Ha det gott!
Kram

Vintage House sa...

Go kväll
så vackert hjort och fantasiskt vackra bilder...
ha en mysig helg!!
kram
sandra

Högagärde sa...

Jag tycker som du, hantverk är fantastiskt,roligt och personligt.
Fårskinn är hur användbara som helst och snart har jag väl lika många får och fårskinn i huset som i ladugården. Nej nu överdriver jag allt. Mysig blogg du har. Kul att jag hittade hit.

Gardenhouse sa...

Ja det var vackra hjortar gjorda med omsorg! Vad stiligt han står där med natur matrial omkring sig, så vackert på ditt bord.
Hantverk är ju nåt ut över det vanliga och något man ska bevara och vara räddom, både saker, teknik och kunnande.
Härligt att värma rumpan på fårskinn...och eco producerat är ju än bättre ;) Sånt är viktigt!

Önskar en härlig Lördag!
Kram Sussi

millandante sa...

De är verkligen fina!! Liksom dina kuddar där i bakgrunden!!!! Gillar både färgskala och mönster. Och din arbetsplats, så fint där vid skrivbordet!! Det är så roligt att få se hur ni bor nu!

Ja, verkligen fräcka personnummer de fick som föddes igår...:)

KRAM

Anonym sa...

Håller fullständigt med dig om hantverk, blir lycklig av saker som är gjorda med kärlek o har fått ta tid. Ljuvliga fårskinn, såna önskar jag mig i massor, så äkta!
Helgen har bestått av långpromenader i solen, härligt, så bloggen har fått vänta!
Må så gott!
Kram Susanne