16 november 2011

Mer diy inför jul!

Fortfarande hängig son hemma (men som nu är på bättringsvägen). Idag får vi dock lunchgäster i form av go väninna och hennes tvååriga charmtroll! Mysigt så här på onsdagen!
Som fortsättning på rentemat jag visade igår har jag knopat ihop lite mer pyssel.
Enkelt att göra det med!

Grov ståltråd som jag med hjälp av en tång formade som huvudet på renen. sen tog jag tunn ståltråd och virade fast lite mossa.
På ljuset målade jag med lim och strödde sen på glitter. Jag lyckades dock peta loss lite glitter med lärkgrenarna..jaja, sånt händer, får väl lägga på lite mer lim och glitter senare.

Nu ska jag skynda på med lunchen!
Ha det bra!

8 kommentarer:

Ardisia sa...

Hej!
Skönt att du nu mår bättre. Grattis till de fina vinsterna förresten, rekommenderar varmt att köpa en Triss :-)

Så kreativ du har vart! Tack för inspiration :)

Ha en fin dag & tack för dina kommentarer hos mig, blir alltid lika glad =)
KRAM
Mia

Vintage House sa...

Hej
Vilken härlig idé och vad skönt att sonen känner sig bättre..
Middagsgäster är inte fel, nu längtar jag tills jag får gå hem.
kram
sandra

Jennilie sa...

Åh kommer de och hälsar på när jag inte är hemma!! Fusk :)

Anonym sa...

Så fint det blev, särskilt renljusen, dem gillar jag skarpt!
Efter en långpromenad, hemsläpandes på ett berg av kvistar, mossor, kottar och hund hägrar nu soffan och en kopp kaffe!
Ha en riktigt fin dag!
Kramen
Susanne

Gardenhouse sa...

Skönt att sonen är på bättringsvägen.
Och vad kul med matgäster :)
Söta renar du gör av både det ena och andra, lagom att starta upp julen med.
Kram Sussi

TrädgårdsPrinsessan - Annika sa...

Jösses vad du hinner med mycket!! Jättefiffiga pyssel (och som vanligt sådär okrångligt :-) Mycket bra tips! Och godiset såg riktigt smaskens ut. Och så stoppar ni korv också...! Grattis till vinsterna! Det var längesen jag vann nånting (fast jag kanske måste tävla oftare ;-)

Skönt att ni är på bättringsvägen. jag har så smått börjat tänka i jul-banor jag också. Julstädningen avklarad! (viftat runt med dammvippan lite här och där :-) Så kan man börja med det roliga sen :-)

Ha det gott!
Annika

Mjuka sa...

Åh krya på dig! Här är supersnyggt som vanligt vännen!
Får man va fräck och fråga vad det är för ram du använder i din header runt bilden?? Så snygg!
Kram Malin

Bibbi sa...

Ha ha, du är avslöjad! Syns du saknar norrland;-P
Här har det också börja bråkas i bihålorna osv.. men vi vägrar bli sjuka:-P
Har planerat att julbaka till helgen, sen är helgerna fulltecknade till februari... Tänkte även börja med lite mer pyssel Har köpt värmegrej så jag kan stämpla och dekorera ljus. Blir ganska mysigt:-)Får visa sen. Måste bara skynda med kransarna, kom på det är advent nästa helg...oj vad tiden går fort...
Puss och kram!