28 november 2011

Mera vardagsrum

För ett tag sen tog vi in trädgårdsbänken som maken snickrat. Tyckte det var synd att den skulle stå ute i vinter så
den fick flytta in i vardagsrummet.



 

I skogen fanns det en del björkar som låg och murknade, bara att bryta lös en bit och skaka ut det mjuka träet.
Perfekt att trä över en konsevburk.
De svarvade ljusstakarna köpte jag på loppis för en krona styck!
Har tänkt måla dem men för tillfället får de vara trärena.


Jag använder två bystar på stativ till favoritväskor och halsband. Den ene syns här.
I bakgrunden skymtar en röd variant av lampskärmarna jag tillverkat.


En del av er har kanske ingen ström såg jag på nyheterna, här klarade vi oss och såg på TV halva natten när stormen röt utanför.
Ha det bra!
Kram 




14 kommentarer:

Anonym sa...

Hej! Maken kom precis in och kikade över axeln när jag hade fram bilden av din trädgårdsbänk och näverkrukan. "Snyggt!" sa han och såg riktigt nöjd ut. Han börjar nog så sakteliga vänja sig och tycka om bidrag från skogen till inredningen :-).
Här försvann strömmen precis lagom till när jag parkerat i soffan med ett glas rött och Morden i Midsommer skulle börja... Blev en tidig kväll!
Må så gott!
Kram Susanne

Graadskan sa...

Hej! Vi blev också av med strömmen igår kväll och fick tillbaks den först vid lunchtid idag... Blev till att duscha på jobbet i morse! :)

Fin bänk och mysigt pynt!

Ha en fin måndag!

Kram Camilla

Millan sa...

Skönt att ni klarade stormen bra, här hade vi ström mesta delen av kvällen och det är vi glada för.

Ha det gott!
Kram

Vintage House sa...

Hej
så läckert och kanonfint med björk har lagt lite i plantering jag har...
kram
sandra

Norr om Köpenhamn sa...

Så fint du har gjort det med bänken inomhus. Passar ju alldeles utmärkt där, kanske synd att flytta ut den igen nästa år. Så du får be maken att göra en till ;o))
Jag vill nog också ha en förresten, om han har lust...hihi!

Jättefina bilder i förra inlägget med. Det är faktiskt det roligaste att dekorera med vad naturen har att erbjuda. Idag ska jag plantera många hyacinter och göra små mossarrangemang innan plikten kallar i eftermiddag :o)

Ha en skön tisdag vännen!
Kram
Ulrika

Ardisia sa...

Hej =) Gillar detta! Just en sån bänk, typ, skulle jag hitta till våran annars ganska vita hall! Maken får snickra en om jag inte hittar en annan, så får det bli!

Ha en underbar dag, du ska veta att jag uppskattar dina kommentarer hos mig. Blir alltid lika glad av att du kikat in!
Många varma kramar
Mia

Min plats i solen sa...

Hej Camilla!

Nu har jag suttit här en stund och läst ikapp mig på de inlägg jag har missat då jag den senaste tiden har varit innesluten i min lilla skrivbubbla, har drabbats av jullängtan och stormat. Jag har sagt det tidigare vännen och jag säger det igen: jag är så glad att du startade denna blogg också för här inne så sjuder det och exploderar av din fantastiska kreativitet. Det är du i varenda bild och varenda rad och jag njuter så av att se den där kreativiteten bubbla ut ur dig. Och jag är så glad att du vill dela med dig av allt det fina här med oss. :)

Dessutom gillar jag hur du har tagit med dig så mycket av Norrland ner hit till Skåne och tillsammans blir det en fantastiskt läcker mix. You go girl! :)

Skönt att höra att ni klarade stormen bra nere hos er. Här gick det också bra. Det är vår första storm som vi fick behålla strömmen (den kom och gick ett par gånger men bara kort)så vi var glatt överraskade. Storm blir trots allt lite lättare med ljus, värme och vatten. ;)

Vad bra att boken kom fram till er ordentligt! :) Jag hoppas att dottern tyckte om den och att ni hittar några goda recept att baka nu inför jul. :)

Det gör så ont i mig att läsa om de hemska smärtor och svårigheter din dotter måste gå igenom. Som förälder brister hjärtat när ens barn inte mår bra och man skulle gör allt i sin makt för att göra det bra igen. Jag håller tummarna för att läkarna kan hjälpa henne och se till att hon slipper dessa hemska smärtor.

Och du vännen? Hur är det med dig? Tänker på dig och hoppas att du mår bra.

Stora styrkekramar till er allihop och hoppas att ni får en fortsatt fin vecka.

Stor kram

Gardenhouse sa...

Så fint och så naturligt med naturliga inslag! Kul att utnyttja fina bänken året om. Så smart borde man vara med fler prylar...
Ha en fortsatt fin vecka,
Kram Sussi

Anonym sa...

Hej igen!
Tittar bara in för att önska dig en fin helg.
Vet att ni har det tufft och skickar en stärkande kram till er alla. Tänker på er!
Kramen Susanne

Min plats i solen sa...

Ha en fin helg vännen!

Kram Lotta

millandante sa...

Läser ikapp och får en tår i ögat när jag läser om J:s smärta... goa tjej, och jag förstår att ditt mammahjärta lider... fy farao. Jag hoppas så innerligt att det blir bättre snart. STOR KRAM till er båda!!!

Lite mer ytligt men som också ger inspiration till att orka med allt här i livet är ju inredning, och jag inspireras av erat härligt kreativa och läckra hem!!!

Kram igen:) Och jag hoppas din kropp håller för MÅNGA bloggår till!!!

TrädgårdsPrinsessan - Annika sa...

Så mycket fint, kul när man hittar saker i naturen. Det blev jättefint med björk på fönsterbrädan. Min farfar brukade svarva mycket och jag är jätteglad att jag har kvar allehanda ljusstakar och lampfötter.

Ha en fortsatt fin helg!
Annika

Unknown sa...

Så läckert du fått till det! Riktigt julfint.

Kram Linda

Bibbi sa...

Hej söta!
Ursäkta min frånvaro... Men i tankarna är jag med dig nästan dagligen:-) Hoppas det är bättre för Jenka.Om jag bara kunde trolla....
Björkbiten är så vacker där den står! Läckert:-) Du tar verkligen in naturen och halva Norrland i din inredning.
Smart att ta in bänken under vintern, den är ju super snygg:-)
Skickar stora kramar till er alla <3