25 april 2013

Vackra hortensior och liten titt från vårt vardagsrum

Igår fick jag två fulla papperspåsar med blommor av en bekant, så snällt!
Fem hortensior och en vacker vit orkidé, och en av dessa fick ta plats på skänken i vardagsrummet. 
Jag älskar hortensior, i många trädgårdar här växer de ju som stora buskar, ofattbart för mig som kommer från norr!
Jag hoppas jag får dem att överleva tills jag kan plantera dem ute eller i stora krukor.







Tavelväggen har ju hängt med rätt länge nu och jag älskar den, men jag är sugen på att förnya den lite. Funderar på att förstora något foto riktigt stort och sätta upp bland de mindre, har en fotoidé jag vill testa.

Tack för kommentarerna om instagram, blir nog till att skaffa det framöver.
Kram från mig!

12 kommentarer:

Annas röda stol sa...

Hej Camilla! Så häftig vägg med blandade grejer, jag har sådan lust att fixa loss lite på väggarna här hemma, får nog bli så. Ska på långloppisrunda till helgen och då brukar ideerna dyka upp.Du undrade lite om Instagram, jag tycker det är s...kul och så mycket fin inspiration. Ha en bra dag. Kram Anna

Lena sa...

Hortensia och pelargon var riktiga tantblommor för mej tills för bara något år sedan. Nu älskar jag dem!
Jag ska ha en hortensiarabatt hos mej och den är påbörjad med en planta. De ska växa ihop med en japansk azalea för liksom den trivs de bäst i surjord (rhododendronjord på påse.

Är lite nyfiken på skänken under den fina tavelväggen- den påminner om en vi hade i mitt föräldrahem.

Ha en bra dag trots förkylning.

Kryakram från mej!

Mormorsglamour- pyssel och inredning sa...

Hortensior är faktiskt... konstigt nog, den enda blomma som lyckas överleva en längre tid hemma hos mig.
Tycker om dem massor! Underbart att få massa vackra blommor av vännen.
Kram
Helena

åse sa...

Vilken härlig tavelvägg, jag gillar hortensian på vår lilla innergård har jag en sådan och den är ljuvlig när den blommar. När värmen kommer och allt börjar slå ut får jag kanske visa dig den :-) Kram Kram

Hannis sa...

Hortensian är en av favoriterna men jag har inte hittat någon till hyfsat pris än i år.
För jag lyckas ju alltid ta död på mina=))

Fin tavelvägg tycker jag!

Kram Hannis

Gardenhouse sa...

Det var min morfars absoluta favorit blomma! Så vacker den är på din byrå :)
Hos dig lär den nog överleva ute...
Lycka till,
Sussi

Här är gudagott att vara ! sa...

Visst är dom vackra Hortensiorna...Och särskilt dom blå !
-Har bara haft en i min ägo, och den dog rätt snabbt ! Hade noll koll på hur dom skulle skötas...
Ja nog kan man bli lite avundsjuk på en mängd olika växter som ni kan ha där nere i söder. - Men utbudet för zon VI har ju faktiskt blivit mycket större dom senaste åren !
-Jag förstår att du älskar din tavelvägg ! -Otroligt snygg ♥
Det syns att det är en mycket kreativ människa som bor i detta hem !
Ha det gott !
Kram Anneli ♥

@my casa sa...

Gillar verkligen också Hortensior, men jag tar kål på dem en efter en...vet inte varför jag inte klarar av dem!
Tycker du att de är svåra att få att överleva?

Kram Åsa

Maria sa...

En liten hälsning från hörnan till dig. Nu har jag kommit igång med bloggen igen efter en tids eftertanke.
Må så gott kram från Maria ♥

Jane, Lyckliga Hem sa...

Hej du underbara! Hoppas att du mår bättre <3 Vilken härlig kasse du fick med fantastiska blomster :) Så roligt att få se din fina vägg, personligt och snyggt!

Stor kram! Önskar dig en toppenhelg med massor av sol och skratt!
Jane :)

Husbilen Tuzzen sa...

Fint med hortensior. Gillrande kompakta blommorna i den fina gröna nyansen.

Kram Helén

Tina sa...

Här blir det inte heller något utefix just nu. Men det lättar upp över havet och då, då sticker jag ut i trädgården bums!

Trevlig helg!