24 april 2013

instagram eller inte?

Ett litet hej så här mitt på veckan.
Idag måste jag ta tag i att skriva lite text till ett jobb som måste skickas idag, väntar alltid med textskrivandet till sista sekunden då jag inte tycker det är kul att skriva, det är ju bilder jag brinner för (märks ju på bloggen med).
Funderar på det här med instagram..
Jag har inte ens en telefon med kamera, inget facebook heller, är ju lite av en bakåtsträvare där..
Avskydde instagram länge då alla mina favoritbloggare mer och mer hängde där i stället för att göra vackra blogginlägg, buhu.., men mer och mer blir jag sugen på det själv.
Det händer dagligen att jag ser vackra "bilder" som jag skulle vilja visa er, men då är inte kameran med, eller så tycker jag att det tar för mycket tid att fota, föra över till hårddisk, redigera, skriva blogginlägg och publicera, ja ni fattar, så då blir det inget av det.
Stort kontaktnät behöver jag ju i jobbet, kanske skulle jag "slippa" facebook som jag inte alls är intresserad av och skapa kontakter via instagram i stället..
Ni som har instagram, hur tycker ni att det är, ris och ros?


Ha en fin fortsättning på dagen!
Kram!

8 kommentarer:

Sofia sa...

Ha ha... Du låter lite som jag!
MEN, jag har faktiskt skaffat Facebook och upptäckt att jag får mycket bättre reklam för Sofias Bod där! Dessutom är det jätte roligt! Skulle jag aldrig ha sagt för typ ett år sedan... =)
Instagram har jag för att min snälla syster tar mina bilder och gör om dem till Instagram-bilder.... Jag har heller ingen sån telefon. Först tyckte jag det var onödigt, MEN ( igen) jag har fått många nya kontakter där också!
Så helt fel är det inte.... =)
Kramis Sofia

Nilla Q sa...

Härlig bild!

Jag är visst som du, har varken facebook eller instagram. Trodde jag var ganska ensam om det;) Vet inte hur man ska tänka där. Kanske vore det bra, speciellt för jobbets skull, som i ditt fall...?

Ha det bra!

Kram Pernilla

Annaochlivet sa...

Gör´t för det är väldigt härligt att få inspiration via bilder som folk tar i spontana ögonblick:) Ros från mig ;) Kramen

Anonym sa...

Hej vännen! Jag var också motsträvig till Facebook länge, länge... Men i lagom doser är det rätt kul. Instagram har jag och använder ytterst sporadiskt, går mest in för att kolla vilka bilder min dotter lägger upp för att hålla lite koll. Tror inte jag skulle orka hålla igång ett ställe till regelbundet, räcker gott med bloggen tycker jag.
Kram på dig och hoppas att ni fått lite vår där nere!
Susanne

Trädgården på Höjden... sa...

ja, som du vet så är jag ju helt förälskad i instagram och tycker att det är ett toppensätt att få uttrycka sig dagligen i bild och även göra lite reklam för min blogg. i bloggen får mina texter mer utrymme och jag lägger ner mer tid på bilderna men instagram är sååååå roligt och jag har fått otroligt mycket inspiration från andras bilder. facebook kan jag inte uttala mig så mycket om. jag har ett konto som jag nästan inte alls använder. instagram säger jag.

här regnar det för fullt och jag är riktigt frusen efter att ha stått ute på vid en vindpinad fotbollsplan och kikat på barnen när de spelat. brrrrrrrr.

kram kram
hoppas vi ses snart igen....
åsa

Fint o Fult sa...

Vilken fantastiskt vacker bild! Förstår dig precis där, jag går också och funderar på att skaffa en lite modernare talefon bara för att kanske börja men instagram... Du som är duktig med foto borde ju passa bra med det!
Ha det gott, kram Monica

Lena sa...

Jag är en instagrammare och gillar det. Där kan jag hämta inspiration när jag följer ett stort antal bloggare som jag normalt sett inte läser och jag lägger upp ögonblicksbilder, reflektioner av min vardag.

Däremot är det synd att flera av de bloggare jag följer mer och mer överger bloggen för instagram och att instagram blir väldigt privat med ett stort antal egopics. Bilden är inte längre så viktig och texten är näst intill obefintlig.

Kan dock tänka att om man driver företag är instagram ett bra sätt att göra sig mer synlig. Skaffa det!

Kramar

åse sa...

Jag har inte instagram, har inte halkat in på den banan jag tittar hellre in så här hos mina favvo bloggar och njuter av bild och text. Kram