28 april 2013

På husvisning


Igår var jag och dottern en sväng på husvisning, mest för skojs skull.
Vi vill flytta till annat hus, funderar på att bygga men kikar även på sånt som kan vara intressant. 
När en gammal lärarbostad med tillhörande skola skulle visas blev vi alltså lite nyfikna.
Såå fint utvändigt men oj så mycket jobb invändigt, absolut inget för oss.
Jag var tvungen att fota lite snabbt här och där, svårt då det var folk överallt. Helst hade jag velat gå omkring där själv och fota, riktigt nostalgiskt var det, och en del fint bevarat.
Liten bildkavalkad.
 














Idag har det nästan varit sommar, varmt och skönt och vi klippte rosorna till ljudet av grannens gräsklippare, jag gillar verkligen ljudet av gräsklippare, (om det inte är för tidigt på morgonen förstås..) bland det somrigaste ljudet som finns!
Sen grillat som närapå alla andra gissar jag!
Hann med att så en del med, på tiden!

Hoppas ni har haft en fin dag ni med!
Kram!


7 kommentarer:

Nilla Q sa...

Coolt när man bevarat allt i gamla stilen. Men jag kan tänka mig att det skulle vara ett väldigt stort projekt att ta sig an... Lycka till med letandet:)

Kram Pernilla

Trädgården på Höjden... sa...

det är så kul att kika på hus. det lät lovande med en gammal skola. jag tänker meddetsamma på ytor för atelje och verkstad men det ska ju vara rimliga renoveringskostnader. var var det någonstans? vi har också haft en ljuvlig söndag som jag mestadels tillbringade ute i trädgården. så härligt.
kram åsa (som nu har köpt hem pro viva och ska prova din huskur i förebtggande syfte :-))

CreandoPhoto sa...

Med massor med tid och ännu mer pengar vore det en dröm tror jag. Men vi tillhör också dem som hade avstått.... :)

Kramar

Annas röda stol sa...

Ja jisse vilket jobb!! Men finfina detaljer, men de där formsydda spetsgardinerna kommer jag ALDRIG att gilla :))) Ha en bra start på veckan. Kram Anna

Fint o Fult sa...

Vilka fantastiska bilder! Ja, jag förstår er om det är mycket arbete...vi har gått igenom tre hus på fem år och jag orkar snart inte se åt en burk vit väggfärg...man behöver leva lite med :)
Och jag bara önskar jag snart kunde höra ljudet av gräsklippare, det är sommar det!
Ha det så gott, kram Monica

Piffa och Puffa sa...

Där verkar finnas massor av potential men oxå mycket jobb. Bra att inse det innan det är försent.
Kram

Jane, Lyckliga Hem sa...

Så spännande med husbyte/bygg projekt :) Roligt att få kika in i detta gamla hus.

Superfina fredagsblommor, gillar ditt arrangemang.

Krya på dig! Härligt att höra att du hade en fin fin dag med doften av gräsklipp.

Ha en underbar valborg!
Kramar Jane