23 april 2013

Härlig helg

Åh vilken härlig helg det var!
En sån helg då man inte alls vill sitta inne.
Maken började lördagen med att baka bröd, sååå goda! Grova med massor av nyttigheter i som olika frön, sånt gillar jag!


Hummusen som han gjort kvällen innan smakade inte fy skam till. Serverade ur finaste loppisskålarna!



Vi är ju en utflyktsfamilj, så vi packade ned bröd, hummus, kaffe och saft och for iväg på utflykt till en äppellund. Inte vår lund, tyvärr.. Där körde yngste sonen cross med kompisar medan vi kokade kaffe över öppen eld, kikade på utsikten mot havet och hade allmänt skönt i solen!





Sedan ägnades dagen åt lite fotojobb och rensande i trädgården.
Jag trodde inte att jag skulle klara av att rensa i trädgården i sommar pga värken i lederna, men penicillin och kortison har gjort underverk!
Klippte lavendeln som var hur stor och risig som helst då jag inte gett den någon som helst omvårdnad på två år, lite tidigt men jag var bara tvungen.
En av klätterroserna har redan utslagna blad, och de första liljebaggarna kalasade på kejsarkronorna, nu går det snabbt.
Hoppas på många många såna dagar framöver! (förutom liljebaggarna då, men de blir jag nog inte av med)
Hoppas ni andra hade en härlig helg och att veckan börjat bra!
Kram!

5 kommentarer:

åse sa...

så mysigt att fixa kaffe ute, jag gillar dina loppisskålar, helgen bjöd verkligen på härligt vårväder. Förra helgen blev det ett besök i din lilla stad och apotekarensträdgård det var första gången men absolut inte den sista, vilken ljuvlig butik. kram kram

Nilla Q sa...

Mmmm, vilket bröd!! Ser ut som ni haft en underbar helg för övrigt också. Härligt att man börjar kunna vara ute nu.
Idag har vi regn här, men jag hoppas solen kommer tillbaka snart!

Kram Pernilla

Maria O. sa...

Så gott brödet ser ut och så mysigt ni verkar ha haft det i helgen! Här har det också varit en riktigt skön helg och vädret har äntligen lockat till lite trädgårdsbestyr.
Kram Maria

Annaochlivet sa...

Men åh så mysigt! Vilka härliga bilder :) Ha en bra dag! Kram från mig

Ghugge sa...

Härliga bilder och vilka fina bröd din make bakat.
Vi älska också uteliv med fika och ibland grillning m.m.
Ja, vi har en underbar gammal Torsåkersgård med mycket
jobb på. Men vi älskar faktiskt det mesta som har med gården att göra. Såååå....roligt att du gillar min konst,
blir riktigt upprymd av din kommentar.
Ha det bra!