3 augusti 2012

Sommaren fortsätter

Höstkänslan är som bortblåst då sommaren verkar vilja stanna kvar ett tag till och vi haft ett par fina sommardagar igen.
Jag är verkligen inte någon strandmänniska egentligen, blir snabbt uttråkad och tycker oftast det är för varmt om det närmar sig tjugofemgradersstrecket, men samtidigt KÄNNS det som att det är stranddagarna man minns som riktig sommar..
Därför samlar jag på dem nu, så jag misstänker att det blir ännu en tur till stranden lite senare, beror på vad övriga familjemedlemmar känner för. Maken och sonen är ute på jobb men slutar nog tidigt idag.
Själv har jag också lite jobb som ska avslutas innan jag tar helg. 
Humlorna och fjärilarna fortsätter surra runt och gör mig sällskap vid frukosten i pergolan.


Hoppas ni också får njuta av en fin sommardag och att ni får en härlig fredag!
Kram!


13 kommentarer:

Hannis sa...

Det är ju så, att det är strandhänget man kommer ihåg.
Fötterna i sanden, solen i nacken.

Vilken vacker bild i förra inlägget!!

Kram Hannis

Bokmalen sa...

Här regnar det idag å sommaren verkar långt borta så jag njuter av dina bilder å går lite sommarkänslor... :)
Så, njut lite åt mig med. ;)
Kramen, Maria

Unknown sa...

Härligt att du har lite större barn så du får sova gott :)
Vilken otroligt vacker bild du visar idag!

Trevlig helg,
Kram Catta

Johanna sa...

Vilken vacker bild! Ja, jag vägrar släppa taget om sommaren:):)

Ha en fin fredag,

Kram Johanna

@my casa sa...

Underbar bild:)
Har precis som dig, lite problem med strandhäng,
blir också lätt uttråkad...men tror att de kanske behövs
lite av just för laddning inför vintermånaderna!

Kram Åsa

kavallinskan sa...

Om ändå sol och värme kunde komma hit, jag vill också ligga på stranden och känna att det är sommar! Vacker bild du visar!
Ha en fin dag!
kram

Nilla Q sa...

Åh, vilka vackra bilder du har på din blogg! Jag lägger till dig på min lista så jag säkert hittar hit igen:)

Kram Pernilla

Queen of Kammebornia sa...

Dina bilder är fantastiska!

Sofia sa...

Åhhh... förstår precis hur du menar.... jag är ingen strandmänniska heller och gillar inte när det blir för varmt! Men samtidigt måste det bli varmt och riktig sommar för att man ska längta efter hösten...
Ja, jag halkade bara in här på ett "bananskal"... och hittar din fina blogg!Kul!
På återseénde!
Kram Sofia

Åse sa...

Så härlig bild Jag blir oxå snabbt rastlös på stranden har inte ro att sitta still ! Ha en fin lördag i detta ljuvliga sommar väder !

CreandoPhoto sa...

Jag är precis likadan. Ingen strandmänniska...jo, om jag får ligga ostört i skuggan och läsa möjligen. Men jag trivs med vatten nära. Det tycker jag är väldigt avkopplande :)

Kramar Kicki

Edith och Jag sa...

Det gäller att njuta av sommaren så länge man kan ;)Jättefin bild. Du förmedlar verkligen en känsla i dina bilder. Blir nyfiken på vad du använder för program för bildredigering. Vill du berätta?
Kram Maria

Trädgården på Höjden... sa...

Lite strand. Mycket varm skugga. Myggbett. Utomhuskvällar. Trädgårdsliv. Varmt regn. Ingen klocka. Loppisar. Kjolar och bara ben. Sommar. Sommarstunder.
Kram Åsa