8 augusti 2012

Lite vardagsrum

På en av sommarens alla loppisbesök hittade jag så fina tecknade tavlor med motiv härifrån Simrishamn. Det var i slutet på loppisen och de låg kvar i en trave på golvet när jag fick syn på dem. Jag hade inte tänkt köpa dem då jag inte hade en aning om var jag skulle rymma dem, men då det var så kul med så bekanta motiv så kunde jag inte låta bli och det är jag glad för nu. (10 kr st var ju egentligen inte så mycket att fundera över heller)
Plockade bort några böcker i vardagsrummet och nu får de ett nytt liv hos oss!


Några loppade ljusstakar som egentligen skulle användas till annat få stå på bordet, åtminstone ett tag. 

Plockade in några blommor från trädgården i vardagsrummets färger. Japp, fortfarande rosa och orange hos oss för er som sett det tidigare. Konstig blandning kanske man jag älskar det!

 Hittade en pläd med rosa och orange i färgerna, perfekt!


Jag har inte haft tid att kika in hos er på flera dagar, annat har kommit emellan, bl.a så har vi
     firat fina maken som fyllt år! Stillsamt firande med god mat.


Hoppas ni har en bra dag!
Kram
     




9 kommentarer:

Tina sa...

Trevligt att få kika in hos dig i ditt vardagsrum!
Jättefint, snygga ljusstakar, den ljusa träfärgen är så läcker.
Rosa o orange gillar jag med, ska styla ett dop snart och blommorna ska gå i just svagt rosa o orange..

Ha en fin dag!

Mjuka sa...

Hi, hi, lite telepati i bloggvärlden.
Så sjukt fint du har det!
Kram vännen

Victoria Glosemeyer sa...

Vad fint du har hemma hos dig, älskar färgerna! Vackert och mysigt, så ska ett hem kännas (tycker jag)!
Kram

@my casa sa...

Vad fint du har det, tavlorna ett superfynd!

Kram Åsa

Edith och Jag sa...

Vad det ser mysigt ut i ditt vardagsrum. Tycker inte alls att det rosa och orangea ser tokigt ut, mer varmt och ombonat.
Fina fynd också!
Kram Maria

Queen of Kammebornia sa...

Vad fint! Och jag gillar rosa och orange tillsammans!

Emma sa...

Tavlorna var ursöta och filten lika så. :)

Trädgården på Höjden... sa...

Vilka härliga loppisfynd. Och den där mormorspläden är himla fin. Jag har börjat virka och skulle gärna vilja lära mig hur man virkar de där mormorsrutorna- Just nu känns det väldigt avlägset. Men kanske längre fram... Gillar färgerna och stilen i ert vardagsrum. Och visst är rosa och orange en superkombination. Mera sånt!
Kram Åsa

Johanna sa...

Du har det så vackert och personligt! Så orginellt:) Jag tycker att tavlorna passade så himla bra där de sitter...

Ha en fin kväll,

Kram Johanna