17 augusti 2012

bara en massa foton

I sommar har jag tagit ovanligt många bilder och många föreställer älskade dottern.
Det är så kul att fota henne, hon är så naturlig framför kameran, och dessutom blir hon bra på nästan alla kort (vilket man INTE kan säga om hennes mor..), vilket gör att på några minuter har man flera bilder man gillar.
Det är ju  tur då hon pga ryggskadan inte kan stå stilla mer än väldigt korta stunder innan hon måste röra sig för att inte få för ont. Hon älskar högklackade skor, men hon kan inte använda dem pga ryggen, så de används bara när vi fotar. Är man galen i skor så är man..
Här kommer en liten bildkavalkad!



Förresten, i bilagan till Expressen som heter Mitt Kök och som säljs nu, kan ni läsa om våra duktiga vänner Vilda och Erik som flyttade hit samtidigt som oss och startade ett rawfood café!
Måste ju också berätta att om ni har ätit där någon gång så är det på mina keramiktallrikar maten serveras!
Ha en härlig fredag!
Kram!



15 kommentarer:

Tina sa...

Det är en konst att kunna se naturlig framför kameran, den besitter inte jag, hihi!
Trivs bättre bakom, fina bilder!

kram o trevlig helg

minagladadagar sa...

Underbara fotografier!

Åse sa...

Åh så många vackra bilder på din vackra dotter ! Underbart, vissa lite mystiska några moderna och alla lika ljuvliga ! Kram kram

Sofia sa...

Ja, hon är ju värsta modellen ju!!!!!
Bara älskar bilden där hon sitter på en bänk....
I dag har jag ett inlägg med betoning på just Rufft och sött! Kanske är något för dig...
Kram och ha en fin helg!
Sofia

Queen of Kammebornia sa...

Åh, vad många fina bilder!

Victoria Glosemeyer sa...

Fin dotter, fina bilder! Verkligen proffsigt och hon verkar trivas framför kameran! Det är en konst i sig!

Nilla Q sa...

Wow! Vilka bilder! Hon är en underbar modell och du en fantastisk fotograf!!

Kram Pernilla

Mjuka sa...

Åh, de är helt underbara dina bilder!
Jag tittar om och om igen.
Hur mår din dotter nu?
Kram Malin

kavallinskan sa...

Vilka underbara bilder! Din dotter borde bli modell, hon är så vacker och blir så bra på bild!!

Och du är en duktig fotograf!

kram kram

Anonym sa...

Hej fina du! Vilket team ni är du och dottern, fantastiska bilder!!
Vi planerar en tripp ner till Österlen och Blekinge nästa helg. Kommer troligtvis till Simrishamn på fredagkvällen o stannar där en natt. Om du är hemma då så vore det himla kul om vi kunde ses kanske på en fika!
Skall övertyga gubben om att Österlen är rätta platsen att starta ett nytt och bekvämare liv på :).
Kram på dig!
Susanne

@my casa sa...

Vilka fina bilder på din fina dotter:)

Dina keramiktallrikar VILL jag se, är de dem du
visat på Formex tidigare?
Har själv arbetat på ett företag som ställt ut i många år,
har varit på Formex både som utställare & inköpare
i 12 år så jag kan verkligen påstå att jag är MÄTT på det hela nu:)

Kram Åsa

TrädgårdsPrinsessan - Annika sa...

Vilket team ni är!! Såå snygga bilder - vackert fotat och en sån modell sen (jag är också hopplös på bild!)

Ha det gott!
Annika

Johanna sa...

För mig hade hon likagärna kunnat vara en av världens kändaste och snyggaste fotomodeller!!!

Så underbara bilder, hon är ju suverän framför kameran:)

Kram Johanna

Gardenhouse sa...

Så många fina bilder man bjuds hos dig!
Vad kul att få ha samarbeta och ha dem som sina vänner...
Synd jag bor då långt upp!
Ha en fin vecka,
Sussi

Louise Alexandersson fotografier sa...

många snygga bilder och en fin och duktig dotter


kram l