25 juli 2012

Vänner i trädgården


Igår firade vi vår "Lilleman" (yngste sonen) som blev 11 år. Cykelutflykt och grillning vid havet, tårta i vår lilla trädgård, paketöppning förstås, och som avslutning bäddade vi med madrasser på vardagsrumsgolvet och såg film, åt godis och varma mackor, och så sov vi där hela familjen. Ja alla utom storebror som är borta och sommarjobbar, mycket saknad!!


Alla sover fortfarande gott efter en sen kväll, men nu ska jag väcka dem för frukost ute i solen.
Älskar att sitta i vår pergola, omgiven av klätterväxter och lavendel och höra hela vår lilla gård brumma av humlor, och se alla vackra fjärilar som invaderat våra lavendelbuskar!
Många är de små liven som liksom jag älskar lavendel!




Idag blir det nog bad vid havet gissar jag, sååååå varmt ute!!!
Ha det bra!
Kram




14 kommentarer:

Gardenhouse sa...

Vilken toppen födelsedag!
Gillar verkligen upplägget :)
Idag efter jobbet ska vi fira våran yngsta...imorse fick hon såklart frukost på säng.
Ha en fin dag vid havet,
kram Sussi

Johanna sa...

Åh vilka vackra bilder! Grattis i efterskott till sonen och tack för fina ord om dottern min:)

Kram Johanna

@my casa sa...

Grattis till sonen din (i efterskott):)
Stranden & Havet låter super en dag som denna,
själv sitter jag med papper och bara SVETTAS!!!

Åse sa...

Vilken härlig födelsedag ! Grattis till sonen

CreandoPhoto sa...

Vilka vackra bilder. Och text. Så fint ni har det :)
Och grattis till lilleman :)

Trädgården på Höjden... sa...

Vilket mysigt födelsedagsfirande.
Vilka sommardagar vi har. Jag och min mamma tänkte stå på loppisen i suckarnas gång i helgen så jag hoppas att vädret fortsätter stråla. Annars får det bli försäljning en annan gång.
Det hade varit trevligt med en fika. Jag kommer att vara tjänstledig från mitt jobb i simrishamn under hösten men är ändå ofta i trakten så vi kan nog få till nåt.
Hälsar Åsa

Edith och Jag sa...

Ja nog för att det är varmt! Ser att du också har besök av fjärilar. Här vimsar de alldeles för lätt in i huset. Vill ju inte att de ska dö av värmeslag här inne. Vilken härlig födelsedag ni verkar ha haft!
Kram Maria

Queen of Kammebornia sa...

Vad alldeles underbart!

Min plats i solen sa...

Grattis i efterskott till Lilleman! Vilken härlig födelsedag och vädret kunde ju dessutom inte vara bättre. :)

Fast idag är det så varmt att vi alla är lite dåsiga i huvudet till mans här hemma. Orkar inte göra mycket alls så här mitt på dagen. Vi tar det lugnt helt enkelt :)

Ha det gott och sköt om er!

Kram Lotta

Tina sa...

Här blev det en stund vid havet med en bloggis och nu väntar resten av kvällen vid poolen!

kram i värmen!

Life´s Silverlining and I sa...

Grattis till 11 åringen! Visst är det mysigt att sitta där fjärilar och annat trivs och så luktar det ju gott. Kram Nilla

Unknown sa...

Hej!
Jag heterJoanna och är 24 år och när jag var 14 år så fick jag diagnosen Aspergers syndrom och nu bloggar jag öppenhjärtat om livet med diagnosen för att samhället ska få mer insikt och förståelse för hur det är att leva med ett dolt funktionshinder och att alla är lika värda trots bakgrund så kolla gärna in min blogg:)

Om du inte vill ha sådana här kommentarer eller redan fått en liknande så ber jag ursäkt och hoppas du förstår att jag bara försöker sprida den viktiga information jag bär på för att samhället ska kunna förändras:)
kramar Joanna

lotta sa...

Visst har vi haft några underbara dagar nu med bad och sol.Det är vi inte bortskämda med.Bästa kramen från mig Lotta

Unknown sa...

Hej!
Fina bilder, och vilken underbar blogg du har :)

Ha en fin måndag,
kram Catta