16 juli 2012

loppis,loppis

Jag är ju en riktig loppisråtta och helgen har inneburit ett par loppisbesök i vanlig ordning!
Tänkte visa några saker som fick följa med hem.

Flaskor...har svårt att motstå dem...de små var ju så söta också...
Älskar de gröna!
 Ljunglila glas kan jag inte heller låta bli. Vasen passade dessutom så bra till den lilla keramiklampfoten som fick bli en liten vas!
Har en lite högre sådan lampfot från samma svenska fabrik som också den får agera vas. Köpte den på en loppis förra året. (det är ju hål i botten men jag ställer bara ett litet glas inuti den med vatten)
 Små gröna koppar och fat, söta!
 En gammal kodakkamera. Den är i jättefint skick inuti så jag tror jag ska se om den fungerar vid tillfälle, behöver ju film först. Vacker som den är tycker jag!
Små keramikkrus till salt och kryddor. Tre för en tia var ett fynd tycker jag!
 Gamla fina kort! Åh vad jag vill til Paris och strosa runt och fota, fota, fota...!!
 Lite träsaker, får se om ljusstakarna får förbli just stakar eller inte..
 Ett stort horn för en tia, kunde inte låta bli..
En fin virkad filt i favvofärgerna, även den en tia, då KAN jag ju inte motstå..
Nu börjar jag få köpstopp på koppar och fat! Jag använder ju dem som rekvisita i jobb men ändå, nu rymmer jag inte mer snyft...
Dessa var så fina med assietter,koppar med fat och dessutom små skålar. Engelskt porslin.
7o-talsglas...gick förbi dem flera gånger och började till slut klämma på dem. 25 kr fattigare och de blev mina. Älskar dem mer och mer, påminner om när jag var liten och mamma hade liknande glas i bruna stora vitrinskåpet i vardagsrummet!
Riktigt fula och coola på samma gång tycker jag!
Nu ska jag fortsätta skriva lite texter.
Hoppas ni har en bra start på vecken, semester eller ej!
Kram!


7 kommentarer:

millandante sa...

Finaste fynden i all ära, men du höjer ju dem en nivå till med dina bilder och hur du komponerar tingen, så fantastiskt fint och inspirerande!! Love it!

Varm sommarkram skickar jag till dig/er från ett mindre varmt Bohuslän...:o

Högagärde sa...

Det finns inget fult bara olika smak och möjligen rätt eller fel sällskap och här var det rätt sällskap. Det är kul med en blogg som vågar visa något lite annorlunda. Det är inget fel på vitt, jag älskar det med, men jag blir väldigt glad av lite färg också. Så tack.

Min plats i solen sa...

Wow! Som du har fyndat Camilla! Du har verkligen näsa för det där med fynd och du verkar ha besökt riktigt finfina loppisar. Och vilka bilder. Lovely! :)

Kram Lotta

@my casa sa...

Vilka fynd...vilka fynd...De gröna flaskorna WOW:)

Queen of Kammebornia sa...

Underbart! Loppisråtta var ordet, det är jag också!

Johanna sa...

Roliga fynd och dina bilder är fantastiska! Önskar att jag hade mer tid till att fixa till mina bilder lite. Men det får bli lite längre fram:)

Jag drömmer också om Paris!

Vad konstigt att det inte gick att kommentera hos mig, tur att det verkar ha ordnat sig:) Tack för din hälsning!

Kram Johanna

Trädgården på Höjden... sa...

Åh, kopparna. Och flaskorna. Och filten. Och vykorten.
Vilka underbara fynd. Jag älskar loppisar.
Har du några bra österlenloppistips?
Jag är ibland på den i suckarnas gång i simrishamn men tycker ofta det är för många antikförsäljare med på tok för höga priser. På lördag är det stor loppis i kivik och den vill jag inte missa. Hoppas regnet håller sig borta.
Hälsar Åsa