12 juli 2012

sommarkväll på Österlen

En sommarkväll hos oss kan se ut så här
Stillhet...det enda som bryter tystnaden är fåglarnas kvitter och jag som förskräckt skriker att de inte ska vara så nära kanten fniss...
Vill ju gärna ha kvar min familj helskinnad!





Blåbärsmumsande...vore det inte för att jag INTE vill springa på ett vildsvin i min ensamhet så hade jag blivit kvar till sena timmen smaskande på de blå skatterna!


Läppar blå av blåbärssmaskande och sommarfräknar (som INTE gillas av sonen, jag älskar dem dock)!


Spegelblankt, japp, det blåser inte jämt här (men ofta)
Kvällarna är dock ofta vindstilla.


Hoppas ni har en bra dag alla!
Kram




8 kommentarer:

Tina sa...

Blåbärsmums i skogen, underbart!
Hos mig här på tomten, brukar det finnas i överflöd men inte i år.
Loppisar, billigt? Min radar går igång direkt..har du några tips på loppisar? Vädret är inte så målarvänligt precis,så det kanske blir en tripp mot Österlen..

kramkram

Åse sa...

Så ljuvligt somrigt !

@my casa sa...

Äkta svensk sommar - ljuvligt:)

Vintage House sa...

Hej
Vi är i Halmstad till och från i sommar har stuga där . Har du någon mobil vi kan höras på
Skicka till
Sandra.evy@iname.com
Kram
Sandra

Queen of Kammebornia sa...

Vad alldeles sommarunderbart!

TrädgårdsPrinsessan - Annika sa...

Sanslöst vackra bilder! Men blåbär redan! Fusk! ;-) Här är det långt kvar (bara en massa mygg än så länge som påminner blåbärsskogar.. ;-) )

Ha en fortsatt underbar sommar!

/Annika

Min plats i solen sa...

Ljuvligt Camilla! Det är härliga tider just nu. Skåne när det är som bäst och kvällarna är helt magiska.

Njut och ta hand om varandra!

Kram på dig du fina

Gardenhouse sa...

Mums så gott det låter!
Blåbär är ju både så goda och nyttiga, många i år tror jag om man ska se på blommniningen.
Vilken vacker natur ni går och myser i.
Ha en fin helg,
Kram Sussi