6 juli 2012

gårdagen

Vår lilla stad sjuder av liv och rörelse nu. Ett evigt köande och trängsel bland uteserveringar och rosor, underbart! Turisterna har invaderat staden och det känns konstigt att tänka att för några år sedan var vi också det.
Igår "turistade" vi också!
Först lite loppisvandring



Sen shopping på torget



Strosa i stan



Ögonshopping


Bollkastning och glass


Lukta på rosor i massor och så strandhäng med bad för lilleman (fy fasen så kallt vatten, jag badvägrar!)

Jag hann även med att kika in i ett par öppna trädgårdar då det är Rosfestival här i veckan
Dagen avslutades med middag på stan för mig och maken.
Nu ska jag försöka sova en stund...japp, konstig tid att lägga sig men jag hade en sån där natt där det är helt hopplöst att sova! Somnade som en klubbad säl i går kväll och vaknade vid halv tre av väldigt konstiga drömmar. Klockan fyra gav jag upp försöken att somna om och klev upp i stället, men nu börjar jag känna mig lite småsömnig faktiskt! Senare idag blir det en tur till Malmö för oss så det är väl bra om man kan hålla ögonen öppna då!
Hoppas ni får en fin dag!


4 kommentarer:

Anonym sa...

Härliga bilder! Sist jag var i Simrishamn var det tidig vår och jag frös som sjutton hela helgen. Inte fick jag med mig kollegorna på loppis heller...! Däremot ett besök i den mysiga trädgårdsbutiken som jag nu glömt vad den hette...
Här firar vi Farfar hela helgen så jag skall lägga mig tidigt ikväll och ladda för en fullspäckad helg!
Ha det så gott!
Kram Susanne

Mjuka sa...

Åker ner till skåne nästa vecka för att hälsa på mamma. Det ser ju urmysigt ut där du bor. Får se om vi tar oss så söderut.-)
Må så gott du fina!
Kram Malin

@my casa sa...

Aha bor du i Simrishamn? Vi var där i midsommar
och bodde på Maritim, underbar liten stad...och
ja vi var som riktiga turister.
Tycker så mycket om Skåne, så både maken & jag
kikade på alla hus till salu...haha...

kram åsa

Queen of Kammebornia sa...

Det ser alldeles underbart ljuvligt ut!