29 oktober 2012

Fotoutflykt på vackra Österlen!



Som jag nämnde tidigare åkte jag iväg på en fotoutflykt med fina Åsa  igår. Vädret var verkligen på vår sida med en dag med strålande sol och vindar som höll sig undan, helt underbart!!
Vilken avkoppling att strosa omkring i solen med trevligt sällskap, småprata och då och då samtidigt häva ur sig små tillrop när fotovyer uppenbarar sig!
Som när dessa vackra växter plötsligt stod framför oss i gräset!
Jag fångade Åsa på knä ivrigt fotande.





Små promenadvägar med löv i alla möjliga undersköna färger och solen som strilar mellan lövverket, helt magiskt!


 





 



Fika hade vi med oss förstås, man kan ju inte fota en hel dag på fastande mage!




Ut på öppna fält bland böljande kullar och det blå havet ständigt närvarande.



Med bil lite bort från havet där det varit kallt på natten och frosten låg kvar i skuggan.





Promenerade där vattnet brusar så prat blir överflödigt.




Tillbaks ut i solen på äppelodlingarna där äpplena lyser rött






Ja såna här dagar har jag nästan svårt att förstå att allt det här vackra omger mig dagligen!
Att dagen dessutom avslutades för mig med god pumpasoppa och nybakt bröd, samt supergod kaka hos goa vänner gjorde det ju inte sämre!
Fler såna dagar säger jag bara!!
Åsa stackaren blev bara mer och mer förkyld ju längre dagen gick, håller tummarna för att de elaka bacillerna försvinner fort som attan!

Ha en härlig måndag!
Kram!

8 kommentarer:

Åse sa...

Visst bjöds vi på den mest underbara höst helgen och du bjuder på en kavalkad av underbara höstbilder ! Ha en fin måndag !

Sofia sa...

Ja men, helt fantastiska bilder!!!! Såååå vackert! Tack!
Tycker att det ser ut som om ni är i England.....
Kram kram
Sofia

Änglarnas hus sa...

Helt underbara bilder! Hittade precis hit och kunde snabbt konstatera att du är jätteduktig på att fotogrfera!!

kram kram Sanne

Queen of Kammebornia sa...

Så ljuvligt! hoppas du får en fin fortsättning på veckan! Kram!

Marina sa...

Men hur har jag kunnat missa din blogg??? Underbara bilder, precis i min smak. Var har ni varit? Alltså mer exakt än Österlen. Jag bor inte jättemånga mil därifrån. Letar alltid nya miljöer att öva mig med kameran i. I helgen åkte jag till ett slott (Maltesholm) men hade väntat mig mer. Har passerat på den vackra vägen tusen gånger men sällan varit uppe vid slottet. Vet nu varför. Man kommer inte nära där för det är privat.

Jag återkommer!

Ha en bra dag!

Gardenhouse sa...

Så vackert att få följa med er på den naturligt magiska dag! Man blir stum av allt det vackra, tänk vad moderjord är alldeles helt fantastisk! Och vi är så orädda om henne...
Tack för ett såå fint inlägg,
Kramar Sussi

Anonym sa...

Österlen är makalöst vackert och det är inte bara på sommaren! Solen lyser här i Ystad idag också men tyvärr kommer jag inte ifrån kontoret förens det blir mörkt :( ha de gott, kramen

millandante sa...

Ja fram för fler sådana dagar!! Helt ljuvligt lät det som och gav ju fantastiska bilder!!

Kram igen:)