27 oktober 2012

Amelia juljobb och frost


I årets Amelia Jul har jag med ett jobb jag gjorde i vintras i norr.
Man vet ju aldrig vilka bilder tidningarna väljer att publicera, så när jag fick den i brevlådan igår var det spännande att se.
Jag fotade i en mysig lada som är ombyggd till saloon i byn där vi bodde innan vi flyttade till Skåne.
Där brukade vi bybor samlas och ha trevliga fester och barnen i byn hade ofta kalas där, såååå mysigt och kul! Saknar verkligen det!
I tidningen togs inte en bild med som visar hur mysigt det är där inne , så jag tänkte visa er.
Nedan en av bilderna i tidningen.


En av bilderna som inte visas i tidningen.
Rustikt är bara förnamnet!


Jag blev riktigt låg i morse när jag tittade ut....frost!!
Jag fick nästan panik!
Jag är INTE redo för vinter säger jag bara!!
Nu blir det ännu mer bråttom med att få ned lökarna i jorden idag..
Hoppas hoppas att det blir mildare igen.
Nu ska jag iväg på en loppistur!
Ha en härlig lördag vänner!
Kram!

10 kommentarer:

Hannis sa...

Så fina bilder!!
Kul att se sina egna bilder i tryck=))

Hoppas du får en varm dag/ Kram Hannis

Unknown sa...

Dina bilder får mig att längta till julen, tjohoo, så härligt!!
Fast jag skulle oxå vilja hinna det där med lökarna innan vintern kommer, men det vet i katten om jag gör :(
Håller på med miljoners andra projekt typ, sen har man ju de små..

Kramen på dig,
Catta

Tina sa...

Vilka härliga bilder, känner ingen större julinspiration men den kommer nog snart!

kramen o trevlig helg

Mrs Stenlund sa...

Roligt att titta in hos dig igen efter en liten bloggvila. Så vackra bilder att jag blir sugen på jul! Nu!
Kram!

Gardenhouse sa...

Så vackra bilder! Kul att få se det du berättade om. Så fint det är där =)
Tror jag ska gå ut och piffa i saloonen i morrn, kanske middag där?
Då blir det en Amelia vid nästa affärs besök...
Kram Sussi

@my casa sa...

Åh va kul, nu måste jag till affären och köpa
Amelia...direkt, så spännande:)


Kram Åsa

åse sa...

Säger som Åsa måste oxå shoppa Amelia. Det ser verkligen mysigt ut, lite som i en härlig saga. Ha en fin söndagskväll.
Kram
Ps. det blir nog mildare igen så lökarna får komma i jorden.

kråke sa...

Hej! Vad härligt att få stiga in i din värld!:)) Underbara bilder du tar:) nu måste jag ju iväg och handla Amelia jul oxå:))

Kram på dig!

kråke

Träning Inredning Inspiration sa...

Vilka otroliga bilder, kul att ha med sina bilder i tidningen.

Första gången jag tittar in här. Vilken fin blogg du har. Tittar runt och inspireras!

Ha en bra tisdagskväll!

Kram Johanna

millandante sa...

Åh ska genast köpa Amelia Jul idag, sååå roligt!!! Blir faktiskt lite rörd, du är fantastisk på det du gör och skapar och på att ta hand om livet!!!

Ännu en kram...;)