25 oktober 2012

Mer möbelbilder



Hoppas ni har en bra dag så här dagen innan fredag!
Lovade ju tidigare att jag skulle fota lite tydligare bilder på möblerna som maken tillverkat. 
Jag älskar verkligen de supergrova gamla gamla plankorna med träets vackra struktur!
Plankorna är dessutom såå tjocka, gedigna är bara förnamnet!



Idag är det en dag när hösten inte visar sig från sin bästa sida, mulet, blåsigt och kallt.
Jobbar man som jag inomhus kan ju det till och med vara lite mysigt, men maken som tillbringar hela dagen utomhus idag, tycker nog inte att det är lika kul...
Tänkte därför att jag skulle muntra upp honom lite, så i morse bokade jag en liten hotellvistelse för honom och mig nästa helg i Malmö, ska bli mysigt!

Igår körde vi igenom bokskogen då jag följde med honom och tittade på ett jobb i en gammal skola som är ombyggd till bostad. Vitmålade trägolv, högt i tak, gamla vackra dörrar, gammalt tegel, stora fönster, ja ni vet, så där så man nästan dör!
I alla fall, bokskogen är heeelt fantastisk nu!!!
Men ååååhh, jag dööör, men kollla, åååh ser du, ja så lät jag hela vägen...
Måste dit med kameran !




Hoppas ni får en bra dag!
Kram

7 kommentarer:

Trädgården på Höjden... sa...

Mot bokskogen, säger jag! Vi kan väl dra dit på vår fotoutflykt? Och så sjasar vi bort det tråkiga regnvädret och puttar fram fina höstsolen igen :-)

Jag tycker det låter underbart med er kommande hotellutflykt.

Vi hörs och ses snart!
Kram Åsa

Gardenhouse sa...

Såå fina möbler han gör!!!
Kul att kunna följa med varandra på lite jobb uppdrag ;)
Härligt att ni tar er en helg tillsammans.
Kram Sussi

Åse sa...

Möblerna är super läckra och bokskogen underbar med alla ljuvliga färger tog en tur där idag efter en visit i Malmö !

Jane, Lyckliga Hem sa...

Fantastiskt fina möbler!!!
Vackra bilder på de bruna flaskorna.

Önskar er en härlig hotell vistelse.
Ha det gott!

Anonym sa...

Så härliga bilder! Jag har gjort en handskiss på den där lampan jag såg i London som jag ska maila till dig för lite inspiration! Den var så mycket er stil, men du får ha överseende med min (o)förmåga att rita perspektiv :).
Snyggt det blev i lillsonens rum! Den där skrivbordsstolen är ju hur läcker som helst...
Har varit i skogen med hunden hela em tills det blev mörkt. Det är så vackert nu med alla löv både på marken o i träden. I natt skall det bli minusgrader här så jag passade på att plocka in en hel korg med trattkantareller ifall de inte gillar kylan. Får gäster i helgen, makens bror med familj kommer, så då lär svampen gå åt i någon god gryta!
Hoppas ni får en härlig helg i Malmö!
Kramen!

@my casa sa...

Verkligen supersnygga möbler:)

En skön hotellvistelse är ju ALDRIG fel!

Kram Åsa

Sofia sa...

Möblerna är verkligen super fina.. så där lagom ruffa! Gillas!
Gillar även ditt pojkrum... måste säga att det ganska likt den stil som min stora grabb har på sitt rum! Kul!
Du får ha en fin helg..
Kram Sofia