17 januari 2012

Ett hjärta till er!!!

Ett hjärta till er!!




Åhhh, blev så glad när jag såg
 att jag gått och fått awards
av Susanne med bloggen Två små hus och Mia med bloggen Ardisias nya hem!!




Dessutom en utmaning från Sussi med bloggen Gardenhouse!
Tack snälla söta ni!!! Lite pinsamt nästan med tanke på att jag ju varit en urusel bloggare på slutet....
Tanken är ju att man ska skicka vidare Awarden och jag har funderat hit och dit på vilka jag skulle skicka vidare till. Jag läser inte så många bloggar, och av de jag följer är de flesta stora bloggar, fotobloggar eller har redan fått awarden. Jag vill därför i stället ge den till alla de som kikar in här och som ju vet att jag följer deras bloggar, och samtidigt tacka för att ni finns där ute och inspirerar!!! (då riskerar jag ju inte heller att missa någon bloggvän).

Svaren till utmaningen kommer här och så kan alla som känner sig manade göra den. Tala gärna om ifall ni gjort den så får jag läsa era svar!

1. VAD GJORDE DU FÖR 10 ÅR SEDAN?

Var mammaledig då vi fått lilleman!

2. VAD GJORDE DU FÖR 1 ÅR SEDAN?

Jobbade för fullt med förberedelser inför modemässan i Köpenhamn.

3. FEM SNACKS DU GILLAR?

Polly
Popcorn med ostsmak
Lion
Mandelpotatischips
Rostade pumpafrön

4. FEM SÅNGER DU KAN HELA TEXTEN TILL?

haha Oboy med Peps Persson!! ÄLSKAR DEN!
Barnvisor i massor!
Annars är jag värdelös på texter, hittar oftast på egna....ofrivilligt...

5. FEM SAKER DU SKULLE VILJA GÖRA OM DU VAR MÅNGMILJONÄR?

Betala av lån
Ge till barnen
Skaffa ett helt gäng fadderbarn
Resa
Investera

6. FEM DÅLIGA VANOR?

Biter på naglarna
Småäter
Tidsoptimist
Nattuggla
Tränar för dåligt

7. FEM SAKER DU GILLAR ATT GÖRA?

Vara med familj och vänner
Pyssla ute och inne
Fota
Trädgård och blommor
Resa

8. FEM SAKER DU ALDRIG SKULLE KLÄ DIG I, ELLER KÖPA?

Kroppsstrumpa
Silikonbröst
Häst
Sportbil
Sex
9. FEM FAVORIT SAKER?

Svårt...jag är inte så förtjust i prylar egentligen, byter ofta ut dem...men
Kameran
Bordet som maken tillverkat
Datorn
Några saker som barnen, mamma och mormor tillverkat
Nä, jag kommer inte på något mer!

Japp,så var det gjort,
att det ska vara så svårt att komma på svar...

Adventsstaken har bytt skepnad och blivit lite vårigare.
Men tända ljus fortsätter vi med!


Mera vårblommor




Hoppas ni får en fin tisdag och glöm inte berätta om ni gjort utmaningen!
Storkramen!







3 kommentarer:

Vintage House sa...

Hej
så härliga bilder och vad roligt att få veta lite mer om dig:)
ha en skön tisdag
kram
sandra

Graadskan sa...

Skoj att få läsa dina svar och lära känna dig ytterligare!

Härligt arragemang du gjort! Gillar pärlhyacinter skarpt och köpte med mig vita hem härom dagen... :)

Ha en fortsatt skön tisdag!
Kram Camilla

TrädgårdsPrinsessan - Annika sa...

Så fint gjort med pärlhyacinterna och så underbart det ser ut med vårbilderna nedan! Klart man får lite vår-längtan när man ser sånt :-) Man skulle allt haft ett hus i Skåne och ett i Norrland, och så ett i Italien och ... ;-) Förstår era dubbla känslor och att det tar lite extra när man flyttat på barnen. Men så skönt att han har så fina kompisar :-)

Här är halva familjen fortfarande sjuka, fast nu är det i slutfasen, men det var envist med hosta och feber....

Hoppas som sagt att vi tajmar det bättre nästa gång ni är uppe! Eller att vi rentav lyckas ta oss ända ner till Skåne :-)

Ha det gott!
Annika