1 september 2013

Plommontider på Österlen

Ja det är ju inte bara plommontider här nu, trakten närapå svämmar över av all frukt. Plommon, päron, äpplen och sena körsbär, för att inte tala om alla pumpor, majs och grönsaker av alla de slag!
Vi lever i ett skafferi där vi kan handla direkt från odlarna vid vägkanterna och vi smaskar villigt i oss!




Det är ju inte bara gott utan vackert också!
I vanlig ordning försöker jag njuta så mycket jag bara kan av hösten då jag annars blir alldeles för vemodig för att sommaren lider mot sitt slut, och idag har vi hunnit med både svampkurs och nyponplockning.
Hoppas ni med njuter av hösten efter bästa förmåga!
Kram!

19 kommentarer:

Annas röda stol sa...

Jaa så fint!!! Gillar den lavendelblå färgen på dina trädgårdsstolar :) Ja nu kan man verkligen frossa i alla frukter och njuta av alla vackra färger i naturen.Ha det gott. Kram Anna

Lena sa...

Jag låtsas att det fortfarande är sommar. Och så länge jag håller mej i solen funkar det!
Nog för att hösten är vacker att titta på... men den påminner också om mörka tider.
Tack för dina alltid fina kommentarer hos mej.

Kramar

Queen of Kammebornia sa...

Men, åh, så gott! Jag längtar efter plommon!

Sofia sa...

Jag vill också ha plommon!!! =) Skicka hit några.... skämt åsido... men det är verkligen vackra!
Lampor säger du? kanske vore nått.. ja, alltså med kräftburarna. =)
Kramis Sofia

Charlie sa ... sa...

Jag smäller av!!! Älskar det här.
Ett helt skafferi av härligheter. Plommon - som jag tycker så mycket om!

Underbara bilder!


KRAM

Hannis sa...

Vad jag skulle vilja ha en trädgård känner jag när jag tittar på dina bilder. Om jag slapp snöskottning förstås...

Här har plockats fram doftljus, favoritsjalar och filtar.
Nu är det bara att boosta med mys så mycket det går.
Regnet öser ner så nog blev det höst över en natt.

Hoppas att du får en fin vecka med sol/Kram Hannis

Trädgården på Höjden... sa...

åh, solvarma, söta plommon
det är mums minsann
idag är jag hemma och vab:ar höstens första förkylda barn
lite mysigt ändå trots snorig tage
kram åsa

åse sa...

Härligt att kunna köpa närodlat av både frukt och grönt, det smakar allra bäst. Höstvädret vi bjudits idag är ju inge kul, men i morgon ska vi visst få soligt och fint igen och då är det ju typiskt att man ska jobba. Kram Kram

Mittgodastefinaste sa...

Gud så sugen jag blev på plommon nu!

Vilka underbara bilder på dottern!

Tack för senast!

Kram Jenny

Anna sa...

Tack för rara ord om vårt röda kök!
Hösten är en fantastisk tid och det är bara att njuta det som naturen bjuder! I år verkar dock vårat plommonträd som annars brukar digna av frukt ha tagit ett viloår.

Kramen

Nilla Q sa...

Jo, i år njuter jag av hösten, för än så länge känns den som sommar:)Det får den gärna fortsätta med...

Gott med plommon! Konstigt nog har vi inte fått ett enda i år, men förra året var det massor. Verkar som vi har ett "varannat-års träd"!?

Kram Pernilla

ninni/ninnis trädgård sa...

hej jag känner igen både plommon och stolar,...här finns plommon till salu,solmogna ekologiska och i mängder tillsammans med hösthallon.
tack Camilla för härliga bilder igen

Afrodite sa...

Japp, efter bästa förmåga...:)

Vackert!

Kram från mig!

Mycket annat & lite betong sa...

Så härligt det ser ut!
Jag ska njuta av hösten sen men än tycker jag att det är sommar.

Kram Agneta

LissenTo sa...

Härligt att kunna köpa färsk frukt direkt från odlarna

Jane, Lyckliga Hem-Inspirerar sa...

Så underbart med sådant utbud, önskar att det fanns mer sånt häruppe. Ljuvliga bilder :)
Nu har kylan anlänt till oss, is på bilrutorna.

Ha det gott! Kram Jane

Sofia sa...

Vill bara önska dig en finfin helg!
Kraaaaam! Sofia

Anonym sa...

Här i Stockholm har det blivit väldigt kallt nu. Känns att vintern är i antågande

Fröken A sa...

Hej! Hittade in till din blogg via Instagram, härliga bilder!! Kommer att gå in med jämna mellanrum när jag behöver lite Simrishamnfeeling i vardagen, är ju bara (knappt) deltidsbo där. / Frk A /Annelie