26 november 2011

Årets adventsljusstake hos oss

Hej alla fina!
Tack för era fina och omtänksamma kommentarer!!
Tänkte visa ett par bilder på vår adventsstake i år. Vi har två ljusstakar i keramik som jag tillverkade för ett par år sedan, en väldigt stor då vi hade högt i tak i vårt förra hus, och en mindre bordsmodell. MEN....jag hittar dem inte! Tog i stället ett keramikfat och dekorerade med mossa, torkade limeskivor (torkade skivor av lime, apelsin och äpplen är ett måste hos oss vid jul), renhorn och lärkkvistar. Snodde ihop en liten rostig gran och ett par renar i najtråd med.






Står nu på bordet redo för att tändas första ljuset.
Hoppas ni alla får en mysig dag!


12 kommentarer:

Johanna Stålros sa...

Wow så snyggt du gjort det!!! Önskar dig en fin helg. Kram Johanna

Anonym sa...

Så snyggt, du vet ju att jag gillar detta! Har förresten "lånat" din idé med ljuslyktor av glasburkar, har blivit en riktig favorit här hemma. Bild kommer...
Må så gott o ha en fin helg!
Kram Susanne

Solveig sa...

Utrolig fin :)

TrädgårdsPrinsessan - Annika sa...

Men du så snyggt! Vi har just plockat fram najtråd som jag köpt tidigare och gjort lite roliga julpyntsgrejor av. Tänkte just att jag borde testa att göra en ren också - och nu har jag ju en mall :-)

Hoppas keramikljusstakarna dyker upp så småningom! Du har säkert lagt de på nåt bra ställe så du vet vart du har dem ;-)

Ha en härlig 1:a advent och pyssla om dottern (jag får tårar i ögonen varje gång jag läser om er...) så gott det går!

/Annika

Rose Garden Malevik sa...

Superfint :)
å missa nu inte,,,

S
A
T
U
R
D
A
Y


S
H
O
W

O
F
F

de e kul å vara med :)
VÄLKOMMEN :)
Håkan

Emmas vita drömmar ♥ sa...

Vilken härlig adventsljusstake, gillar den lilla renen i najtråd! =) Känner igen det där med att inte hitta förra årets julsaker... Vissa har man stenkoll på, andra verkar ha gått upp i rök, hihi. =)

Önskar dig en härlig första advent.

kram kram

Unknown sa...

Jätte fin!
Jag som tyckte min var fin, nu blev den ful helt plötsligt :)

Fin kväll!

Malin

I`Døsset sa...

Utrolig flott, masse inspirasjon å ta med seg fra denne.

Norr om Köpenhamn sa...

Så himla trist och ledsamt att läsa om din dotter. Med tanke på min handikappade dotter, så kan jag ändå säga att jag förstår dig. Jag har gått igenom fruktansvärda perioder med hennes epilepsi och man känner sig maktlös. Men det låter som att din dotter är en kämpe och hon ska nog vinna, men det är jättejobbigt att gå igenom det. Håller alla tummar för att det ska bli bra och tänker på Er!
Hoppas att ni får njuta av adventshelgen trots allt. Jättefin ljusstake har du gjort....

Kram på dig
Ulrika

MissMette sa...

Så flott adventsstake du
har laget deg ღ... nydelig!
Ønsker deg en fin 1. søndag
i advent, klem fra Mette

Graadskan sa...

Bara sådär... ;) Superfint! Du är verkligen duktig!!

Kram till dig!

Hasigamas mamma sa...

Kjempelekker! Vi liker mye av det samme vi, ser jeg :)
Lise