9 oktober 2011

Enkla ljuslyktor!

I förrgår plockade jag som snabbast ihop lite naturmaterial som jag satte ihop några enkla ljuslyktor av.
Superenkla att göra, tar bara några minuter, och dessutom skiner de fantastist vackert i mörkret.

I stället för lim eller dubbelhätande tejp, trär jag bara ett gummiband runt burken. Sedan är det bara att trä fast de material man vill dekorera med, jag valde som ni ser lönnlöv och gräs. För att dölja gummibandet virar jag ett snöre några varv runt burken. Klart!
Blir det inte bra är det ju bara att göra om eller välja andra material. Dessutom förstörs inte burken med limrester! Jag som inte har något tålamod utan vill att det ska gå snabbt, älskar såna här snabba lösningar!

 
Idag verkar det bli ett underbart höstväder så kanske blir det en tur till havet eller skogen. Kanske norpar jag lite mer material till fler lyktor!
Ha det gott!

3 kommentarer:

Lena sa...

Fint, det här ser lovande ut!

Och så fick jag en ny blogg att lägga bland favoriterna!

Ljuslyktorna är jättefina, ska se om jag kan hitta material när jag tar min långa promenad genom stan idag.
Ha en go´fikastund!

Kramar

Bokmalen sa...

Vilken bra idé! Ska komma ihåg det när vi kommer hem. OM det finns kvar nåt att använda då!??? ;)
Kramen, Maria

Linda sa...

Vad kul med en inredninmgsblogg, en väldigt fin sådan! =P Låter som du hade en mycket trevlig lördag igår... Hoppas att söndagen blir lika bra!

Kram Linda